21/8: Zingeving! Wat is de functie van onze buurtmoestuin?

LOGO_GDDonderdagavond (19:30) 21 augustus organiseert Groen Dichterbij bij ons in het paviljoen in het Zuiderpark een avond over ‘Zingeving & Groene Buurtprojecten’.

Op de site van Groen Dichterbij staat deze intro:

  • ‘Als ik naar het groene buurtproject om de hoek ga, voel ik me fijn – daar gaat het om.’
  • ‘Ik word fit van werken in de tuin & ik heb het gevoel dat ik iets nuttigs doe.’
  • ‘Als ik in de tuin werk, voel ik een connectie met het natuurlijke systeem en dan voel ik me gelukkig.’
  • ‘Als ik naar de tuin ga zie ik m’n buren en voel ik me niet alleen thuis in het groen, maar ook bij de mensen in de buurt.’
  • ‘Als ik in de tuin ben, leer ik begrijpen hoe de natuur werkt en ook hoe ik daar een onderdeel van ben – dat laat me me minder alleen op de wereld voelen.’

We nemen je mee in een gesprek waardoor je wellicht anders gaat kijken naar welke rol jullie groene buurtproject vervult in de levens van buurtbewoners en welke rol het zou kunnen vervullen op een nog grotere schaal.

Dit alles beter leren begrijpen kan vervolgens gevolgen hebben voor welke activiteiten je organiseert, hoe je communiceert, hoe je je positioneert t.o.v. de ‘buitenwereld’, hoeveel mensen je aanspreekt en betrekt, etc.

Klik hier om verder te lezen en om je aan te melden. Kijk hier voor alle andere events van het Zuid-Hollandse Groen Dichterbij Zomerprogramma.

Geef een reactie

